بلبرینگ ساچمه بشکه ای

بلبرینگ استیل
بلبرینگ استیل
جولای 22, 2023
بلبرینگ سوزنی
بلبرینگ سوزنی
جولای 22, 2023

بلبرینگ ساچمه بشکه ای

بلبرینگ ساچمه بشکه ای نوعی از بیرینگ ها است که به دلیل فرم و ساختار مدور رینگ بیرونی قابلیت خود تنظیمی دارد و در برابر بار و فشارهای شعاعی ضربه ای تحمل بالایی دارد و عملکرد قابل قبولی دارد. بلبرینگ ساچمه بشکه ای استحکام فراوانی دارد و توانایی تحمل بارهای سنگین را دارد. بلبرینگ ساچمه بشکه ای از نوع خود تنظیم است که موجب ناهمراستایی زاویه شفت نسبت به محفظه نگهدارنده می شود.

ساختار ساچمه های به کار رفته در بلبرینگ های بشکه ای به صورت استوانه های متقارن با قطر بالا است که برای تحمل فشارها و بارهای زیاد طراحی شده اند و به دلیل فرمی که دارند،  در ماشین آلات سنگین صنعتی به کار می روند و به طور معمول محدوده دمایی عملکردی بلبرینگ های ساچمه بشکه ای تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد می باشد.

طراحی بلبرینگ ساچمه بشکه ای به صورتی است که محور تقارن حلقه یا رینگ درونی با محور تقارن حلقه بیرونی می تواند به صورت زاویه دار قرار گیرد و این ویژگی موجب شده است که این بلبرینگ توانایی هماهنگ سازی و تطبیق با مشکلات منتاژی زاویه قرارگیری شفت را داشته باشد. بلبرینگ های ساچمه بشکه ای در سرعت عملکرد دارای محدودیت هایی می باشند که این ویژگی موجب شده است تا این بلبرینگ ها در سرعت های بالا عملکرد و بازدهی مناسبی نداشته باشند.

بلبرینگ ساچمه بشکه ای توانایی تحمل عدم هم راستایی را دارد به این گونه که بلبرینگ دارای دو ردیف غلطک بشکه ای شکل در یک می باشد که فرم و شیوه عملکرد آن ها موجب این ویژگی شده است و این ویژگی باعث می شود که بلبرینگ ساچمه بشکه ای بتواند علاوه بر بار شعاعی، بار محوری را از به صورت دو طرفه تاب بیاورد و تحمل کند.

بلبرینگ ساچمه بشکه ای با سوراخ داخلی در دو مدل ارائه می شود. یکی از این مدل ها که با پسوند K30 ارائه می شوند که مخروط دارای شیب ۱:۳۰ می باشد و نوع دیگر که با پسوند K تولید و عرضه می شوند با شیب ۱:۱۲ طراحی می گردند. برای نصب و قرار دادن بلبرینگ های ساچمه بشکه ای سوراخ دار می توان از روش هایی چون تخمین میزان کاهش لقی بلبرینگ، محاسبه زاویه به کمک سفت کردن مهره قفل کن، تخمین میزان بالاروی محوری و محاسبه میزان انبساط کنس داخلی بلبرینگ ساچمه بشکه ای استفاده کرد.

انواع بلبرینگ ساچمه بشکه ای برای کاربرد در صنایع گوناگون را می توانید از این مرکز با قیمت مقرون به صرفه تهیه نمایید.